onsdag den 12. januar 2011

Hexie 2

Ja så kom dagen hvor Maria og jeg byttede heksagon blomster.

Her her dem jeg fik af Maria.





Og efter mit lille udfald om lim, ja så prøvede jag at sy stoffet på mine sekskanter efter Marias opskrift, og som tidligere lovet, ja så laver jeg 2, en til at give væk og en til mig selv.



Hov, der er da vist en enkelt smutter, man kan jo se ritråden fra forsiden.



Og det er helt rigtigt at jeg får 2 af Maria og kun giver hende 1, vi har jo aftalt at lave en uden for nummer, og så var jeg den første hun skulle sende til.



3 kommentarer:

Marianne sagde ...

Hej Lene

Det starter jo fantatisk flot ....
Det bliver spændende at følge .....
Elsker de sekskant blomster :)
Kh

Quiltjane sagde ...

HI Lene, I use only a little glue. Don't make it too thick and if it is too runny, place it in the fridge to harden. Use the edge of your scissors or a stiletto to remove the fabric from the glue. I jump between glue and basting as the mood takes me.

Quiltjane sagde ...

This is the link to the Australian who makes beautiful English Paper Pieced quilts - Sue Daley at http://suedaleydesigns.typepad.com/my_weblog/
This is where I got the technique from.